Translate

tiistai 25. helmikuuta 2014

Työssäoppia

Pikkasen taas aikaa vierähtäny edellisestä päivityksestä, mutta työssäoppien on nyt aika menny ja jakso alkoi 7.1.2014. Työssäoppi paikkana Automaalaamo p.kanto oy.

Jo heti ensimmäisten päivien aikana tuli paljon uutta tietoa ja taitoa. Pääsääntöisestihän olen mattaillut uusia ja vanhoja osia, nyt myös ruvennut kittausta harjoittelemaan lisää. On tullut paljon lisää itseluottamusta, varsinkin epäkeskon käyttöön ja olen tutustunut uusiin laitteisiin. Työn alle sain myös ottaa oman projekti escorttini osia, jotka pääsen ennen harjoittelun loppua maalaamaan, saaden siinä ruiskutus kokemusta, tosin jo pääsinkin vähän yhteen autoon ruiskuttamaan etukaaren alaosaa. Aktiivisesti olen myös hiljaisempina hetkinä seurannut ja tarkkailut miten muut tekee kittauksia ja hiontoja, myös ruiskutustekniikkaa. Mattauksien osalta saanut paljon tietoa siitä että minkä vahvusta hiontapaperia ja villaa käyttää milloinkin, esimerkiksi jos on tehtaalla pohjamaalattu osa jossa melko vahva ja piikikäs maali, voi sen hioa p320 alkuun, raakamuovi puskuri pitäisi uunittaa ensiksi ja muistaa myös laittaa siihen ainetta joka poistaa staattisuutta ja jos se on ehjä niin sen voi käydä läpi kevyesti villalla tartunnan saamiseksi. Jos taas on uusi muovipuskuri tehtaan pohjamaalissa ja kevyempi maali, sen voi käydä läpi p800 ja villalla. Nyt hiihtoloma ja sen jälkeen vielä parisen viikkoa harjoittelua ja takasin koululle.

Ekoja hommia oli hioa tankki maalaus kuntoon
Hionnan jälkeen


Tämmöisellä laitteella ruosteita pois
Hianoa jälkeä, kuin olisi hiekkapuhallettu


Micran lokari piti matata
Matattu




Uusi lokari jossa hiukan vahvempi tehtaan pohja
Sama lokari hiottuna


Tämäkin ovi vaati hiukan vahvemman hionnan tehtaan pohjamaalin takia
Tästä ovesta piti poistaa kaikki lukot, nostimet, tiivisteet yms.

Kaarien ruosteet pois, mattaus ja maalaus
 

Maalattuna
Tähän tuli valuma mutta se ei kuvassa näy.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti